Bruk av sosiale medier for å nå målgruppen

Som tidligere nevnt i forrige blogginnlegg så har Bik bok inngått et samarbeid om et prosjekt som skal være med å støtte jenters rett til utdanning i Vietnam. Det er ikke til å legge skjul på at det i dag brukes sosiale medier til så og si alt. Når det gjelder å påvirke via sosiale medier kan det gå via ulike kanaler. Man kan i første omgang begynne med et eventuelt samarbeid med Bik bok og ta i bruk f.eks instagram til å lage en egen hashtag for å fremme budskapet. Da dette er skolerelatert og i sammenheng med eksamen ville vi nok ikke brukt vår private instagram konto til å gjøre dette, men heller gå over til et mer «seriøst» plattform for å nå vår valgte målgruppe. Vi kunne tenkt oss å ta i bruk alt fra Twitter til å opprette en egen facebook side som var kun rettet til dette prosjektet. Videre kan man da dele linkene videre på LinkedIn. Her tenker jeg at man når til alle målgupper selvom vi har kun valgt å spisse oss mot en rettet målgruppe. Det kan ikke skade å spre budskapet utenfor prosjektets rammer.  

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *